Całość pomieszczenia zostanie podzielona na pięć stref.
- Strefa informacyjna – miejsce zarządzania Centrum.
- Strefa gier i zabaw – organizowanie turniejów gier planszowych oraz gier interaktywnych, prezentacja nowinek technologicznych.
Strefa konferencyjna – wielofunkcyjne miejsce spotkań, wystaw, prezentacji, organizacji warsztatów w większym gronie.
Na rowerze naladujesz komórkę
Ma być tam bardzo nowocześnie, ale jednocześnie ekologicznie. Znajdą się tam między innymi stacja ładowania sprzętu elektronicznego za pomocą mięśni czy zdrowe siedziska, które wymuszają aktywność ruchową.
Centrum przed południem będzie zamknięte. Będą tam prowadzone zajęcia dla nauczycieli, bibliotekarzy, edukatorów, dzieci, młodzieży i seniorów.
Nowocześnie i z misją
Później będą mogli z niego skorzystać wszyscy. Ma ono między innymi służyć walce z e-wykluczeniem, ale też rozwojowi branż kreatywnych (rpototypowanie postaci z książek przy użyciu druku 3D, AR/VR, design, kodowanie, UX/usability, hackatony) oraz być miejscem związanym z gamingiem i game developmentem (projektowanie gier video, fabuł, tworzenie postaci, animacja, grafika, wspólne rozgrywki, projektowanie gier planszowych etc., a także gamifikowanie literatury pięknej na smartfonach jako nowoczesny sposób zachęcania do czytelnictwa).
Centrum ma być otwarte jesienią.