Dolnośląski odcinek autostrady A4 od dawna wymaga remontu. Odcinek pomiędzy Wrocławiem a Krzyżową ma nie tylko bardzo zniszczoną nawierzchnię, ale i nie ma pasa awaryjnego, co w przypadku wypadków czy kolizji powoduje ogromne korki na autostradzie.
>>> Pożar nielegalnego składowiska odpadów we Wrocławiu. Prokuratura już wcześniej sprawdzała to miejsce! [AUDIO]
Polecany artykuł:
17 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. Projektanci muszą uwzględnić warunki bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4.
Termin składania ofert przypada na 22 stycznia 2019 r. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to druga połowa kwietnia 2019 r. Wykonawca na realizację dokumentacji będzie miał 270 dni.
Przeanalizowane zostaną minimum trzy warianty rozwiązań:
- Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
- Wariant 2 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
- Wariant 3 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.
>>> Złodziej zakładał biustonosz i wynosił w nim towar ze sklepu. Policjant nakrył go na gorącym uczynku
Autostrada A4 na dolnym Śląsku to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce, wybudowany jeszcze w latach 30. XX wieku. Autostrada A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. W szczególności nie posiada pasa awaryjnego (pas awaryjny występuje tylko na krótkich odcinkach), a geometria węzłów w wielu przypadkach nie jest dostosowana do standardów autostradowych. Ponadto na autostradzie brakuje Miejsc Obsługi Podróżnych.