Dla pasażerów rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Wrocław – Świdnica oznacza dogodne i bezpieczne połączenia koleją do Wrocławia Głównego, bez stania w korkach na drogach, m.in. z okolic Wojszyc, Ołtaszyna i Partynic oraz rejonu Kobierzyc, Domasławia, Bielan Wrocławskich. Linia przebiega przez Sobótkę Zachodnią, dlatego z odnowionej trasy z pewnością skorzystają turyści, wyjeżdżający się w rejon masywu Ślęży czy do Świdnicy. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby przystanków zajmie ok. 60 - 80 min.
>>> Upał we Wrocławiu! Surowe kary za niewłaściwe używanie klimatyzacji!
Na 14 przystankach między Wrocławiem a Świdnicą lepszy standard obsługi zapewnią wybudowane nowe, wygodne perony odpowiednio oświetlone i oznakowane. Obiekty umożliwią dostęp do pociągów wszystkim podróżnym, bez względu na możliwości ruchowe. Po pracach tory, obiekty i urządzenia sterowania na 60 km odcinku umożliwią przejazd pociągów z prędkością 80-100 km/godz. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa 39 przejazdów kolejowo-drogowych.
W 2019 r. zaplanowano prace na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Miasto. Kolejne roboty Sobótka Zachodnia – Wrocław Gł. będą prowadzone w roku następnym, Zakończenie zadania planowane jest na przełomie 2020/2021 r.
Znaczenie i atrakcyjność trasy kolejowej Wrocław – Sobótka Zach. – Świdnica wzrośnie po ukończeniu przebudowy odcinka, prowadzącego ze Świdnicy przez Jugowice do Jedliny Zdroju. Prace na tym odcinku rozpoczęły się jeszcze w 2018 r., ich zakończenie zaplanowano do końca 2020 r. Przedsięwzięcie za 110 mln zł realizowane jest również z RPO województwa dolnośląskiego.
Czytaj także: Takimi radiowozami będą jeździć policjanci z Wrocławia! [ZDJĘCIA, WIDEO]