MPK Wrocław kontynuuje modernizację swojego taboru. Generalny remont przejdą 42 tramwaje, a ich modernizacja będzie kosztować 135 mln zł.
- Remont to mało powiedziane, bo tramwaje zupełnie się zmienią, zarówno w środku, jak i na zewnątrz - zapowiada prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. - Remont jednego pojazdu będzie kosztował nas ok. 3-3,5 mln zł.
25 tramwajów WroAs205 zostanie wyremontowanych przez firmę Modertrans z Poznania, a najstarsze wrocławskie Skody 16T zostaną zmodernizowane przez warszawską firmę SAATZ.
– Tramwaje WrAs205 produkował dla Wrocławia nasz lokalny Protram. Tramwaje są lubiane przez naszych motorniczych. Są łatwe w obsłudze i mają bardzo dobre własności trakcyjne. Nie chcemy z nich rezygnować, ale je unowocześnić – wyjaśnia prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. - Pojazdy dostaną całkowicie nowe pudło, szkielet wagonu, podwozie, dach dostosowany do klimatyzacji, połączenie członów, sprzęgi składane, odgarniacz, piasecznice, stanowisko motorniczego, platformę do wjeżdżania wózków. Pasażerowie na pewno odczują zmiany gorącym latem i mroźną zimą. Zamontowana zostanie klimatyzacja i nowy układ ogrzewania.
Modernizacje zostaną wykonane w ciągu 28 miesięcy.
Dwa lata potrwa z kolei modernizacja 17 Skód 16T. Całkowity remont przejdzie część mechaniczna tramwajów, co wpłynie m.in. na komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza. Zmiany pojawią się także w środku, gdzie zostaną m.in. zamontowane ładowarki USB.
- Protramy są używane od 2006 roku, a Skody od 2007 roku. Inwestycja umożliwi ich funkcjonowanie przez następnych kilkanaście lat. Producent ustala okres eksploatacji tramwaju na co najmniej 30 lat - przy zachowaniu przeglądów okresowych i niezbędnych modernizacji – tłumaczy prezes MPK Wrocław.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj