MPK Wrocław wyremontuje torowiska na Hallera i Olszewskiego

i

Autor: MPK Wrocław

MPK Wrocław wyremontuje torowiska na Hallera i Olszewskiego. Tramwaje będą jeździć ciszej i szybciej

2020-07-09 16:06

Już w sobotę rozpocznie się remont torowiska na al. Hallera we Wrocławiu. Na odcinku pomiędzy ulicami Mielecką i Ojca Beyzyma powstanie wygłuszone zielone torowisko, po którym tramwaje będą mogły kursować ciszej i szybciej. Takie samo torowisko powstanie też na ul. Olszewskiego. Tutaj rozpoczęcie prac przewidziano na 27 lipca.

MPK Wrocław kontynuuje remonty torowisk. Już w najbliższą sobotę (11 lipca) rozpocznie się remont torowiska na al. Hallera. Na odcinku od ul. Mieleckiej przy Centrum Handlowym Borek do ul. Ojca Beyzyma powstanie wygłuszone zielone torowisko, po którym tramwaje będą mogły kursować ciszej i szybciej (z prędkością 50 km/godz).

We Wrocławiu rosną łąki w centrum miasta

- O remont zabiegała Rada Osiedla Grabiszyn-Grabiszynek, skarżąc się, że głośne przejazdy tramwaju są bardzo uciążliwe - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. - Przymierzano się do ustawienia ekranów akustycznych, nie było jednak albo wystarczająco miejsca albo podziemne media uniemożliwiały postawienie konstrukcji. Optymalnym rozwiązaniem będzie zielone torowisko. Zakres prac zakłada wykonanie nowej konstrukcji i podbudowy. Wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia.

W ramach prac wymienione zostanie 600 metrów torów. Nowa będzie także cała sieć trakcyjna na odcinku ok. 1600 m od Powstańców Śląskich do Beniowskiego, wraz z pętlą Grabiszynek. Przewidziano wymianę 28 słupów oraz renowację pozostałych. Za remont odpowiada krakowska firma KZN Rail. Prace potrwają do 19 sierpnia.

27 lipca mają z kolei rozpocząć się prace na Biskupinie, które obejmą remont torowiska i pętli na ul. Olszewskiego. Będzie to największy tegoroczny remont MPK Wrocław.

Na Biskupinie także zostanie zbudowane zielone torowisko. Najpierw jednak cała trasa o długości 3,6 km zostanie odwodniona. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, kable zasilające oraz słupy kratownicowe i betonowe. Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Geometrię zmieni także pętla Biskupin - inaczej rozwiązany zostanie wjazd na żeberko.

– Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie - zapowiada Krzysztof Balawejder.

Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych, niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 13 listopada.