Studenci z koła naukowego PWr Racing Team zaprezentowali swoje najnowsze dzieło.
Jest to już 7 odsłona ich maszyny, która tym razem została całkowicie przebudowana. Nad tym projektem pracowało 50 inżynierów, konstruktorów i mechaników. Oprócz mocniejszego silnika i niskiej masy z włókna węglowego, studenci wyposażyli bolid w pakiet aerodynamiczny.
„Na pierwszy rzut oka największą nowinką jest nasz pakiet aerodynamiczny, czyli skrzydło z przodu i skrzydło z tyłu, dzięki którym będziemy mogli pokonywać zakręty z dużo większą prędkością i ogólnie auto prowadzi się znacznie lepiej. – twierdzi Jakub Torończak z zespołu. Dodatkowo tym razem bolid jest czarny.
Wygra najlepszy
Teraz studenci szykują się do zawodów Formuły Student, które odbędą się w połowie lipca. Ambicje mają bardzo wysokie.
Polecany artykuł:
„Naszym głównym zadaniem jest budowa bolidu wyścigowego światowej klasy, z którym będziemy mogli konkurować i walczyć o najlepsze miejsca zawodów Formuła Student.” – powiedział Patryk Gliwiński, lider zespołu PWr Racing Team. Miłosz Tokarski dodaje, że najważniejszy jest czas tworzenia. „Na zawodach jesteśmy oceniani my – to, jak podeszliśmy do tematu i jak go zrealizowaliśmy, a to, czy auto przejedzie do końca, czy nie przejedzie, to jest drugorzędna rzecz.”
Pojazd na mistrzostwach będzie miał do przejechania 22 kilometry. W tym roku PWr Racing Team chce jeszcze wystartować w Anglii, Niemczech i Czechach.
Zobacz film reportera Radia ESKA, Rafała Sterczyńskiego:
Posłuchaj materiału Radia ESKA, Rafała Sterczyńskiego: