Kilka dni temu pisaliśmy o postach na Facebooku, które mają na celu wyłudzenie danych osobowych czy fałszywych alertach RCB. CBZC przypomniało, że fałszywe wiadomości rzekomo od RCB, przejęcia kont na social mediach czy fałszywe zbiórki - to tylko niektóre z możliwych oszustw w związku z występującą sytuacją powodziową.
Biuro podkreśliło, że w wiadomościach tych umieszczone są linki, w które nie należy klikać.
Polecany artykuł:
Zaznaczyło, że prawdziwe alerty RCB nie zawierają linków i aby upewnić się, że otrzymany alert RCB jest autentyczny, należy go zweryfikować poprzez oficjalną stronę internetową RCB pod adresem: www.gov.pl/web/rcb.
CBZC zwróciło też uwagę, że oszuści w związku z sytuacją powodziową próbują przejąć konta na profilach społecznościowych. "W tym celu przygotowują krzykliwy nagłówek ze zdjęciem, np. dziecka lub zwierzęcia w sytuacji zagrożenia. Do wpisu dołączony jest link, w który należy kliknąć i zalogować się podając swoje wrażliwe dane. Podanie tych danych na podstawionej stronie powoduje przejęcie naszych danych do logowania" - wyjaśniło CBZC.
Tego typu sytuacje można zgłaszać na adres e-mail: [email protected]. Można to też zrobić po adresem: incydent.cert.pl/.