Zwycięzcy kampanii Rowerowy Maj

i

Autor: materiały prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia Zwycięzcy kampanii Rowerowy Maj

Ponad ćwierć miliona podróży do i ze szkoły we Wrocławiu odbyło się na rowerze

2019-06-20 13:33

Miasto podsumowało właśnie czwartą już edycję kampanii "Rowerowy Maj". Głównym celem przedsięwzięcia jest promocja roweru jako głównego środka transportu wśród dzieci, rodziców i nauczycieli we Wrocławiu.  

Liczby mówią same za siebie - z roku na rok jest coraz lepiej, przyznają urzędnicy.

Ćwierć miliona podróży

W tegorocznej edycji wzięło udział 55 wrocławskich szkół podstawowych i przedszkoli. To do nich bowiem adresowana jest kampania "Rowerowy Maj". W sumie daje to 17 przedszkoli i 38 szkół podstawowych, a to ponad 21,5 tysięcy młodych Wrocławian. Co warto zaznaczyć, w całej Polsce do akcji przyłączyło się 47 gmin. Tegoroczna, czwarta już edycja „Rowerowego Maja”, organizowana była przez Urząd Miejski Wrocławia w partnerstwie z Miastem Gdańsk, który jest jej głównym organizatorem.

>>>Mieszkania we Wrocławiu nawet 30 procent tańsze? Tak działa wrocławska kooperatywa [AUDIO]

Cel: aktywność

Nie od dziś wiadomo, że władze Wrocławia zachęcają mieszkańców do przesiadania się z samochodu na rower bądź też komunikację miejską. Głównym celem kampanii "Rowerowy Maj" jest promowanie aktywności fizycznej i zrównoważonej mobilności, w tym w szczególności komunikacji rowerowej.

- Wrocław od kilku lat dąży do stworzenia dobrej i bezpiecznej infrastruktury dla rowerzystów. Każdego roku budujemy kilkanaście kilometrów dróg dla rowerów. W tym roku nowe trasy powstaną między innymi w ciągu ulic Piłsudskiego, Dworcowej, Podwala, Krasińskiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Janickiego, Wyszyńskiego, Na Grobli, Walońskiej – wyjaśnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Zasady kampanii są proste. Liczone są tutaj aktywne podróże do szkoły lub przedszkola. Za aktywne podróże uznaje się  przejazdy rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, itp. Rywalizacja odbywa się na trzech poziomach: indywidualnym, klasowym oraz w grupie uczestniczących w Kampanii placówek.

Zwycięzcy i nagrody

Najbardziej aktywnymi dużymi szkołami okazały się podstawówki numer 84, 32 i 1, zajmując odpowiednio pierwsze, drugie i trzecie miejsce na podium. Najaktywniejsze małe i średnie placówki to szkoły podstawowe numer 42, 39 i 78. Z kolei wśród przedszkoli zwyciężyła Wesoła Trójeczka, na drugim miejscu uplasowało się przedszkole nr 149, trzecią pozycję zajęło przedszkole numer 1. Trzy najbardziej aktywne szkoły i przedszkola w trzech kategoriach zostały nagrodzone nagrodą pieniężną w wysokości 10 000, 5 000 i 2 500 zł. Uczniowie z kolei otrzymali też bilety, m.in. do ZOO, Hydropolis czy do Kolejkowa.

Czytaj także: W maju poszły w dół, teraz idą w górę. Szlabany na wrocławskich parkingach Park&Ride znów będą otwarte