Szybsze przejazdy pociągami między Wrocławiem a Kluczborkiem i większy komfort obsługi pasażerów na stacjach oraz przystankach - tak ma wyglądać trasa kolejowa Wrocław-Oleśnica-Kluczbork po przebudowie. W sumie zmodernizowany zostanie 45 km odcinek linii.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej odcinka Wrocław-Oleśnica-granica województwa dla projektu „Prace na linii kolejowej 143 na odcinku Kluczbork-Oleśnica-Wrocław Mikołajów” Wartość kontraktu to prawie 17 milionów złotych netto.
Pociągi przyśpieszą, a pasażerom będzie wygodniej
Głównym celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu, dzięki podwyższeniu prędkości pociągów do 120 km/h. Planowana jest także przebudowa infrastruktury pasażerskiej, m.in. budowa nowego przystanku w miejscowości Mirków oraz przebudowa peronów na 7 stacjach i 1 przystanku.
Zwiększy się przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Trasa Wrocław- Oleśnica jest często uczęszczanym odcinkiem kolei w aglomeracji wrocławskiej. Przebudowa obiektów inżynieryjnych ułatwi też przejazd składów towarowych.
W sumie na przebudowę pójdzie ponad miliard
Polecany artykuł:
Umowę na dokumentację PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą Systra S.A. Zakończenie prac projektowych planowane jest na czwarty kwartał 2019 roku. PKP planują w najbliższych tygodniach podpisać także umowę na projektowanie także na odcinek granica województwa dolnośląskiego-Kluczbork.
Prace budowlane na odcinku Wrocław-Oleśnica-Kluczbork planowane są między 2021 a 2023 rokiem. Szacowany koszt przebudowy linii to ponad miliard złotych.