W skład Sky Tower, który łączy funkcje biurową, mieszkalną i usługową, wchodzi kilkaset urządzeń klimatyzacyjnych, 35 wind, 10 biegów schodów ruchomych i tysiące punktów oświetlenia w częściach wspólnych kompleksu. Oprócz biur, mieszkań i lokali usługowych w budynku mieszczą się różnorodne pomieszczenia i instalacje, których nie widać gołym okiem, a generują istotne zużycie energii. Są to m.in. maszynownie, garaże, korytarze w częściach wspólnych budynku i galerii, parking, serwerownie, instalacje wentylacyjne i klimatyzacyjne.
- Nasz program oszczędności energii został zainicjowany w sierpniu poprzez wyłączenie klimatyzacji na korytarzach biur i części mieszkalnej budynku oraz zmiany ustawienia temperatury w częściach wspólnych galerii handlowej. Temperatura w okresie lata była ustawiona na maksymalnie 25 stopni Celsjusza. W zimie planowane jest jej utrzymywanie na poziomie 19 stopni. Obecnie przeprowadzane są analizy związane z planowanym ograniczeniem oświetlenia parkingu oraz elewacji galerii handlowo-usługowej – tłumaczy Jerzy Marek, dyrektor Sky Tower.
Trwa ponadto analizowanie możliwości wyłączenia wentylacji mechanicznej w częściach wspólnych budynku, po zakończeniu pracy biur i galerii – w godzinach od 23 do 7 rano. - Decyzje w tej sprawie będą podjęte po konsultacjach z najemcami – dodał Jerzy Marek.
Według przeprowadzonych analiz, oszczędności energii są możliwe także w wyniku doposażenia wybranych schodów ruchomych w system Stop&Go oraz poprzez czasowe ograniczenia użytkowania części wind w budynkach.
Remont torowiska na Świdnickiej. GALERIA PONIŻEJ.
Polecany artykuł: