Na studiach stacjonarnych w tym roku akademickim uczy się na Uniwersytecie Wrocławskim ponad 1200 cudzoziemców, co oznacza, że w ciągu dwóch ostatnich lat ich liczba się podwoiła. Najwiecej jest przybyszów z Indii, Ukrainy, Turcji, Azerbejdżanu i Uzbekistanu. To kraje, w których uczelnia się promuje i ma zamiar reklamowac się nadal. Właśnie wypuściła nowy spot pod hasłem „Don’t think twice. Join us!”
"Tępe dzidy", "jak się k* nie podoba, to należy wyp*, a nie siedzieć do końca w tej tragedii". Tak pracownicy hotelu w Karpaczu zwracają się do gości! [WIDEO NOWA TV 24 GODZINY]
- Zależało nam na tym, by w nowym klipie zwrócić się bezpośrednio do kandydatów, a nie do ich rodziców, jak to czasem ma miejsce – mówi Katarzyna Krawczyk z Biura Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Wrocławskiego. – Dlatego w filmie widać studenckie życie, które – poza nauką – pełne jest przecież innych aktywności. Chcieliśmy pokazać, jak wiele atrakcji Wrocław oferuje młodym ludziom, niezależnie od tego, skąd pochodzą - dodaje Katarzyna Krawczyk.
Przed kamerą i aparatem stanęli obecni studenci uniwersytetu pochodzący spoza Polski. Liczba chętnych do udziału w zdjęciach przerosła oczekiwania Biura Współpracy Międzynarodowej. Konieczne było zorganizowanie castingu, nad przebiegiem którego czuwał reżyser, Przemysław Chojnacki.