Ulica Świdnicka we Wrocławiu, Nowy Świat, Marszałkowska i Chmielna w Warszawie, Floriańska w Krakowie, Półwiejska w Poznaniu, Długi Targ w Gdańsku i Krupówki w Zakopanem - to ulice z największym potencjałem handlowym, które znalazły się w najnowszym rankingu CBRE „TOP10 high streets w Polsce”.
Jak czytamy w raporcie firmy zajmującej się komercyjnymi nieruchomościami na świecie, high streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, najważniejsze ulice handlowe, które pełnią kilka funkcji jednocześnie. Są zlokalizowane w centrach miast, z dobrym dojazdem, blisko popularnych, miejskich obiektów turystycznych. Przyciągają zarówno najbardziej prestiżowe marki, jak również te lokalne i unikalne, co mocno wpisuje się w rozwijający się trend poszukiwania wyjątkowych produktów przez polskich konsumentów.
Historia, biznes i atrakcje dla turystów
Zdaniem autorów raportu, high streets wyróżnia też połączenie prestiżowych obiektów handlowo-biurowych z walorami turystycznymi miast. Rewitalizacja historycznych budynków przekłada się na wzrost zainteresowania turystów i klientów, a w efekcie inwestorów. Eksperci CBRE prognozują, że w ciągu najbliższych 10 lat zasoby powierzchni handlowej na polskich high streets mogą zwiększyć o 15 proc.-20 proc.
Skąd Świdnicka w zestawieniu?
Jak czytamy w przypadku ulicy Świdnickiej we Wrocławiu, która znalazła się na ósmym miejscu „TOP10 high streets w Polsce”, "domy handlowe na tej ulicy zaczęły powstawać już w XIX wieku. Obecnie klientów przyciągają przede wszystkim domy handlowe Renoma i Arkady. Oprócz handlu, na ulicy wyłączonej z ruchu kołowego, kwitnie życie towarzyskie. To także trasa do popularnych miejsc rozrywki: Teatru Muzycznego „Capitol”, Dolnośląskiego Centrum Filmowego oraz knajp i pubów wzdłuż ulicy Bogusławskiego".