Tunel kolejowy koło Trzcińska - na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry – zostanie gruntownie zmodernizowany. Głównym efektem prac - obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu - będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie przepustowości, dzięki czemu po remoncie przez tunel będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów z większą prędkością.
300-metrowy tunel pochodzi z połowy XIX wieku i znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska. Szacowane na 85 mln zł prace obejmą gruntowne odnowienie wnętrza tunelu.
- Będzie przeprowadzana odcinkowa rozbiórka kamiennej obudowy i budowa nowej żelbetowej konstrukcji - informuje rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mirosław Siemieniec. - Odnowione zostaną ściany oporowe w sąsiedztwie tunelu. Wykonane zostaną prace związane z odwodnieniem. Przewidziana jest przebudowa torów i sieci trakcyjnej.
Mimo szerokiego zakresu prac wewnątrz tunelu, przez większość czasu zachowana ma być przejezdność linii. Zamknięcie ruchu ograniczone zostanie do 42 dni, czyli dwóch 3-tygodniowych okresów. Rozkład jazdy będzie uzgadniany z przewoźnikami. Wyłoniony w przetargu wykonawca na realizację zadania będzie miał ok. 2 lata od podpisania umowy.