Budowa mostów Chrobrego we Wrocławiu
Proces nasuwania konstrukcji mostu Chrobrego nad kanał żeglugowy rozpoczął się w środę, 12 października. Działania będą prowadzone przez kilka dni. - To milowy krok w budowie tych przepraw. Wymagające dużej precyzji zadanie inżynierskie. Wykorzystujemy do tego siłowniki oraz barkę. Konstrukcja mostu waży 267 ton. Pierwszego dnia wysunięto 52 metrowy most o 21 metrów. W kolejnych dniach zostanie on przesunięty w kierunku Swojczyc i osadzony na przyczółku - informują Wrocławskie Inwestycje.
Przypomnijmy, że inwestycja rozpoczęła się w połowie lutego br. Nowe przeprawy powstaną po północnej stronie istniejących mostów. Most nad kanałem żeglugowym będzie miał 52 metry długości, a ten nad kanałem przeciwpowodziowym 153 metry długości. Obie przeprawy znacznie zyskają na nośności – z obecnych 15 ton do 50 ton. Połączą one ulice ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie z ul. Swojczycką. Przy okazji przebudowany zostanie układ drogowy na ul. Monte Cassino, Marca Polo i Monopolowej.
Na nowych mostach Chrobrego od razu powstaną torowiska. Dzięki temu linia tramwajowa, która obecnie kończy się na pętli na Sępolnie, zostanie w przyszłości wydłużona do Swojczyc (obecnie jest projektowana).
W sumie, w ramach inwestycji, powstanie niemal 900 metrów nowych jezdni, ponad kilometr ścieżek rowerowych oraz ponad 1100 m nowych chodników.
Zgodnie z planem pierwsze samochody powinny pojechać nowymi mostami w połowie 2023 r. Cała inwestycja będzie kosztowała ok. 70 mln zł.