Już wkrótce rekreacyjne wypady z Wrocławia w masyw Ślęży będą znacznie łatwiejsze. Jeszcze w tym roku - po ponad 20 latach przerwy - pociągi wrócą na trasę ze stolicy Dolnego Śląska do Sobótki i Świdnicy. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy już od lata 2020 r. po nowych torach prowadzony jest ruch towarowy. We wrześniu zakończono natomiast prace na torach między Wrocławiem a Sobótką. Obecnie przygotowywane są perony, przejazdy i mijanki. Na peronach montowane jest jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Zamontowane zostaną też wiaty i ławki oraz stojaki na rowery.
We Wrocławiu pociągi będą zatrzymywały się na dwóch przystankach: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Nowe perony wybudowano w dogodnych lokalizacjach: przystanek Wrocław Partynice jest bliżej ul. Zwycięskiej, a Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego. Aby maksymalnie ograniczyć czas zamknięcia przejazdów obok obu przystanków, perony usytuowano po obydwu stronach drogi. Ponadto na przedmieściach Wrocławia będzie przystanek Bielany Wrocławskie.
Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami:
- Wrocław Wojszyce
- Wrocław Partynice
- Bielany Wrocławskie
- Domasław
- Kobierzyce
- Wierzbice Wrocławskie
- Pustków Żurawski
- Rogów Sobócki
- Sobótka
- Sobótka Zachodnia
- Szczepanów
- Marcinowice
- Pszenno
- Świdnica Przedmieście
Polecany artykuł:
Połączenie z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Pociągi pasażerskie będą mogły kursować tą trasą z maksymalną prędkością nawet do 120 km/godz. Przewidywany czas przejazdu całej trasy wyniesie ok. godziny w zależności od liczby zatrzymań.
Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych z RPO Województwa Dolnośląskiego.
Polecany artykuł: