Umowa na budowę tego odcinka została podpisana już pod koniec lipca 2019. Teraz – w końcu – rusza budowa fragmentu wschodniej obwodnicy Wrocławia od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa). To 2,5-kilometrowy odcinek po jednej jezdni w każdą stronę wraz z ciągiem pieszo-rowerowym. Ponadto w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek ul. Buforowej do granicy Wrocławia, gdzie powstaną chodnik i ścieżki rowerowej. Wartość inwestycji, która ma być gotowa do końca przyszłego roku, to 31 mln zł.
Kiedy odcinek przez Wysoką?
Przypomnijmy, że południowy odcinek WOW podzielony został na dwa etapy. Pierwszy będzie realizowany od ronda w Żernikach Wrocławskich do ulicy Grota-Roweckiego, a drugi od skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie przy al. Karkonoskiej przez Wysoką. Ten fragment, a dokładniej jego przebieg, od lat budzi ogromne kontrowersje. Obecnie trwają prace projektowe i po ich zakończeniu - w 2022 roku - samorząd województwa planuje ogłosić przetarg ja jego wykonanie.
ZOBACZ TEŻ: Znaleziono ciało trzeciego nurka! Dwóch pozostałych wydobyto na powierzchnię [WIDEO] GALERIA PONIŻEJ
Odcinek Łany - Długołęka
Tymczasem od lipcu 2020 roku trwa budowa północnego odcinka WOW Łany – Długołęka. Obecnie jest na półmetku. To zadanie ma również być gotowe pod koniec 2022 roku.