Pociąg Wrocław - Świdnica przez Sobótkę
Na ok. 60-kilometrowej linii kolejowej nr 285 z Wrocławia do Świdnicy podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami. Po 22 latach pociągi pojadą przez Sobótkę. - Dla nas jest to okno na świat, a przede wszystkim jest to możliwość dotarcia szerokiej rzeszy turystów - nie autobusem, nie samochodem, a pociągiem, z czego się bardzo cieszymy. Jest to również ułatwienie dla ludzi pracy, jak i dla dzieci, które uczęszczają do szkół w Świdnicy czy we Wrocławiu – powiedział burmistrz Sobótki Mirosław Jarosz.
ZOBACZ TEŻ: Tajemnicza śmierć w zamkowej baszcie. Odłączył się od wycieczki, ciało znaleziono kilka dni później
Nowa linia to nie tylko ułatwienie dla mieszkańców tej miejscowości czy turystów. Szybkie połączenie z centrum Wrocławia zyskają nie tylko mieszkańcy podwrocławskich miejscowości, ale i również wrocławianie. Podróż z przystanku Wrocław Partynice, zlokalizowanego przy ul. Zwycięskiej na Dworzec Główny, zajmie zaledwie 11 minut. W mniej niż 30 minut dojedziemy do centrum Wrocławia z terenu gminy Kobierzyce, w 45 minut – z Sobótki.
Groźny wypadek na DK8. Poszkodowane zostały dzieci. ZOBACZ GALERIĘ PONIŻEJ.
Pociągi z Wrocławia do Sobótki. Bilety
Na trasę wyjedzie osiem par pociągów – wśród nich znajdą się również połączenia przyspieszone, które zatrzymują się tylko na niektórych przystankach. Pociągi przyspieszone pokonają całą trasę nawet w 56 minut.
Za bilet normalny na pociąg osobowy relacji Wrocław – Świdnica podróżni zapłacą 17,80 zł. Podróż na trasie do Wrocław – Sobótka to koszt 13 zł. Bilety można nabywać w aplikacji Koleo lub u drużyny konduktorskiej w pociągach KD.
Rowerem pod masyw Ślęży
W sezonie letnim, od początku lipca dodatkowym udogodnieniem na linii nr 285 będą weekendowe pociągi dla rowerzystów, chcących się wybrać na wycieczkę np. w okolice masywu Ślęży. – Odcinek Wrocław – Świdnica przez Sobótkę to pierwsza trasa, po której będą jeździć rowerowe wagony KD – podkreśla Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Uruchamiamy pilotażowy program na trasach popularnych wśród amatorów dwóch kółek. Aby umożliwić przewóz dużej liczby rowerów, do dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego dodamy dodatkowy wagon wyposażony w uchwyty na rowery.
W załadunku rowerów na wyznaczonych stacjach pomagać będą wzmocnione drużyny konduktorskie. Będzie się on odbywać wyłącznie na stacjach Wrocław Główny, Sobótka Zachodnia oraz Świdnica Przedmieście.
Wartość inwestycji rewitalizacji linii nr 285 to niemal 217 mln zł. Projekt był współfinansowany ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.