Budowa Alei Wielkiej Wyspy to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych we Wrocławiu ostatnich lat. Połączy al. Armii Krajowej z ul. Mickiewicza trasą o długości 3,4 km, przy której znajdą się chodnik i ścieżki rowerowe. W ramach inwestycji powstaną dwa mosty: 350-metrowy nad Oławą i niemal 700-metrowy nad Odrą, a także dwa wiadukty - nad ul. Wilczą oraz ul. Wittiga.
Sporo ostatnio dzieje się zwłaszcza na budowie mostu nad Odra. - W lipcu planujemy połączyć konstrukcję nośną naszego wielkiego mostu na Alei Wielkiej Wyspy. Trwają ostatnie prace przy zbrojeniu. Do betonowania pozostało około 20 metrów – informują Wrocławskie Inwestycje.
ZOBACZ TEŻ: Koszmar na Sobieskiego we Wrocławiu. Samochód uderzył w latarnię i rozpadł się na dwie części
Budowa ostatniego przęsła nurtowego mostu nad Odrą wykonywana jest je przy użyciu tzw. wózków wychodzących z obu stron rzeki z segmentów startowych.
Potem wykonawca zajmie się wspornikami po bokach mostu, na których powstaną drogi dla rowerów i chodniki. W sumie do wykonania mostu nad Odrą użytych zostało 1200 ton stali.
Przypomnijmy, że Aleja Wielkiej Wyspy będzie to droga o jednej jezdni w każdą stronę, która będzie przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Po obu stronach znajdą się również drogi rowerowe.
Koszt całej inwestycji to ponad 234 mln zł.