Na opracowanie projektu tej inwestycji urzędnicy przeznaczyli 200 tysięcy złotych. Potem jeszcze miasto będzie musiało znaleźć firmę, która wykona prace. To oznacza, że wzdłuż całej ulicy Grabiszyńskiej będzie można jeździć jednośladami dopiero w przyszłym roku.
- W ciągu Solskiego byłyby to jednokierunkowe trasy po obu stronach ulicy. W części planujemy przeprowadzić je przez park Grabiszyński. Dalej, już do ulicy Hallera i powyżej, w kierunku centrum, byłaby to trasa po stronie południowej cały czas trzymająca się jednej strony ulicy - wyjaśnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia.
W centrum też powstają ścieżki
W planach jest również stworzenie trasy biegnącej przez Kazimierza Wielkiego, Nowy Świat i Grodzką. Trasa wokół Rynku realizowana jest w ramach projektu z budżetu obywatelskiego 2014. Powinniśmy nią pojechać jeszcze przed tegorocznymi wakacjami. Niebawem mają także powstać kładki pod Mostem Warszawskim czy Szczytnickim. Zdaniem rowerowych aktywistów to jednak nadal mało.
- O ile na Kazimierza Wielkiego jest utrzymany ciąg wschód - zachód przez centrum, o tyle północ - południe wciąż jest piętą achillesową. Nie ma sposobu na to, żeby sprawnie przejechać. Newralgiczny punkt to ulica Widok - przekonuje Cezary Grochowski z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej.
Zobacz film reportera Radia ESKA Wojtka Góralskiego:
Swoje pomysły na poprawę tej sytuacji można zgłaszać między innymi do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jak pokazuje sytuacja z 2014 roku, kiedy projekt budowy ścieżek rowerowych zyskał najwięcej głosów, to może być skuteczna droga.
Miasto w tym roku na inwestycje rowerowe przeznaczyło 25 milionów złotych.
Gdzie Waszym zdaniem powinny jeszcze powstać ścieżki dla użytkowników jednośladów? Piszcie w komentarzach!
Posłuchajcie materiału reportera Radia ESKA Wojtka Góralskiego: