Rowery miejskie wciąż zyskują na popularności

i

Autor: fot. Ł. Kopaczyński, Nextbike Polska, flickr.com Rowery miejskie wciąż zyskują na popularności

Taki mamy klimat... Czyli L.U.C. Po raz kolejny promuje wrocławskie rowery! [WIDEO]

2015-10-14 12:47

- Setki kilometrów ścieżek lato matką zima krótko trzyma/Metki getrów śnieżek łapią rzadko taki mamy klimat – rymuje L.U.C, związany z Wrocławiem muzyk, aktywista i miłośnik rowerów w kolejnym spocie rowerowej kampanii.

Spot jest efektem współpracy artysty z Nextbike Polska, operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego, studiem Juice oraz Janem Kallwejtem, grafikiem, którego ilustracje publikowane były m.in. na łamach Wired, The Telegraph czy Washington Post.

Pierwsza produkcja, wynikająca ze współpracy, stanowiła instrukcję obsługi publicznych wypożyczalni. Tym razem L.U.C przedstawia rowerowe zalety stolicy Dolnego Śląska, promując równocześnie kulturę jazdy na „dwóch kółkach”. Taki mamy klimat!

Rower to jego pasja

L.U.C, raper i producent, laureat Paszportu „Polityki” w 2010 roku, prywatnie znany jest ze swojego zamiłowania do jazdy na rowerze. Znajduje to odbicie w najnowszym wideo, promującym Wrocław jako idealne miejsce dla rowerzystów miejskich.

- Praca z Nextbike to jedno z kilku moich działań na rzecz roweru jako mojej pasji, a przy tym ekologicznego środka transportu, który mógłby odkorkować nasze miasta. We Wrocławiu temat to tym bardziej palący, że ostatnie badania przypomniały jak bardzo zatrutym powietrzem oddychamy codziennie w stolicy Dolnego Śląska. Spaliny skracają nasze życie – mówi L.U.C.

- Postanowiłem podkreślić fakt, że we Wrocławiu prawie zawsze jest o kilka stopni cieplej niż w innych miastach. Wiosna zaczyna się tu wcześniej, a zima przychodzi później. Do tego jest tak płasko, że jak popracujemy nad kondycją to można jeździć do pracy bez podręcznego zestawu kabiny prysznicowej. Tu aż trudno się spocić. Dla lepszego powietrza postanowiliśmy się jednak ciut "napocić" nad tym spotem – dodaje.

Kto za tym stoi?

Animacja została stworzona przez wrocławskie studio Juice (odpowiedzialne wcześniej m.in. za spot, zapowiadający Zimowe w Igrzyska w Soczi dla BBC Sport czy teaser serialu „Wikingowie”) oraz Jana Kallwejta, autora grafik, które można oglądać na łamach największych polskich i światowych tytułów prasowych oraz w kampaniach takich marek, jak m.in. Converse, Sony, Toyota czy McDonald's.

Zarówno pierwsze video, czyli instrukcja korzystania z systemu Wrocławski Rower Miejski, jak i kolejna produkcja to wynik inicjatywy Nextbike Polska, największego w Polsce operatora publicznych wypożyczalni rowerowych (obsługuje systemy m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu czy Lublinie).

- Mimo, że nasze systemy rowerowe są obecne już w jedenastu miastach w całej Polsce, to Wrocław zawsze będzie nam szczególnie bliski. To tutaj cztery lata temu otwieraliśmy nasz pierwszy system rowerów miejskich, więc w pewnym sensie to w stolicy Dolnego Śląska rozpoczęła się rowerowa rewolucja – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

Rower jest jak sztuka

- Rosnące doświadczenie powala nam popatrzeć na rower i jego funkcjonowanie w metropoliach z szerszej perspektywy, jako na nieodłączną część życia mieszkańców. Podobnie jest ze sztuką. Stąd właśnie wziął się pomysł na zaskakujące, niekonwencjonalne połączenie w postaci wyjątkowej kampanii, która powstała z pomocą L.U.C, Juice oraz Jana Kallwejta. Cieszymy się, że przy tym barwnym, społecznym projekcie, promującym najmodniejszy sposób przemieszczania się po mieście, możemy pracować z najlepszymi – dodaje Wojtkiewicz.

W związku z tym, że Nextbike Polska został partnerem szóstej edycji American Film Festival (20-25.10.2015), rowerowy spot na przestrzeni całego października będzie można oglądać przed filmami w Kinie Nowe Horyzonty oraz rotacyjnie w czasie trwania samego festiwalu.

Wrocławski Rower Miejski jest jedną z jedenastu polskich sieci wypożyczalni, których operatorem jest Nextbike. W stolicy Dolnego Śląska z publicznych jednośladów mieszkańcy korzystają od czerwca 2011 roku. W tym czasie dokonano 110 tysięcy rejestracji użytkowników, którzy dokonali już 1,4 miliona wypożyczeń.

Zobacz najnowszy spot: